Πραγματικά, υπάρχουν πολλοί Έλληνες πολίτες που δεν έχουν κατανοήσει τι ακριβώς πρεσβεύει ο Ελληνικός Κοινοτισμός. Δεν πρόκειται για κάποια παλινόρθωση του προνεωτερικού τοπικού κοινοτισμού, αλλά για την μετανεωτερική συγκρότηση ενός ανοιχτού δημοκρατικού κοινοτισμού που σέβεται με πρωτότυπο τρόπο όλα τα είδη κοινοτήτων. Τα είδη των κοινοτήτων αυτών είναι πολλών ειδών και θα πρέπει να κατανοήσουμε όλοι ότι η θεσμική νομιμοποίηση και ο σεβασμός όλων των μορφών κοινοτήτων αποτελεί τη βάση για να λειτουργήσει μια κοινωνία που θα προάγει τον οικολογικό και πνευματικό ανθρωπισμό.
Μορφές κοινοτήτων τις οποίες προστατεύει ο ελληνικού τύπου κοινοτισμός είναι:
α) οι ανθρωπολογικές πολυαριθμικές κοινότητες, όπως η οικογένεια, η συνοικία, το χωριό, η
πόλη, ο νομός ή η περιφέρεια και το κράτος.
β) οι θρησκευτικές ή εκκλησιολογικές κοινότητες, όπως όλα τα είδη θρησκειών ή εκκλησιών.
γ) οι πολιτικές ή πολιτιστικές κοινότητες, όπως σύλλογοι ή οργανώσεις πολιτών που προασπίζουν πολιτικές και οικολογικές ιδέες αλλά και είδη παραδόσεων.
Το πρόβλημα εστιάζεται περισσότερο στο δεύτερο είδος κοινοτήτων, τις θρησκευτικές. Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΣ, επειδή είναι μια μεταδιπολική και μεταφιλελεύθερη πρόταση για τον 21ο αιώνα, δεν αποδέχεται ούτε νομιμοποιεί την κριτική και προσβολή οποιωνδήποτε κοινοτήτων, όπως και των θρησκευτικών. Τι σημαίνει αυτό; Δεν είναι δυνατόν μια σύγχρονη πολιτική, πολιτιστική και κοινωνιοκεντρική πρόταση, όπως ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΣ, να εκκινεί διάλογο και συζήτηση για να ασκήσει κριτική σε θρησκείες ή εκκλησίες, γιατί μια τέτοια πολιτική στάση τον εισάγει αυτόματα σε ζητήματα πίστης και μεταφυσικής που δεν αφορούν τον δημόσιο πολιτικό χώρο καθιστώντας τα προτάγματά του ιδεολογήματα.
Να θυμίσω ότι η ενασχόληση με τη σύγχρονη πολιτική τον 21ο αιώνα πρέπει να αφήσει πίσω της τακτικές και λογικές που ακολουθήθηκαν κατά τον 19ο και τον 20ο αιώνα. Για παράδειγμα, τον 20ο αιώνα σε τέτοια απαράδεκτα λάθη υπέπεσε η μαρξιστική αριστερά που πολέμησε το θρησκευτικό φαινόμενο χωρίς να συνειδητοποιεί ότι με την κίνησή της αυτή διεκδικούσε ρόλο θρησκείας αντικαθιστώντας τη θρησκευτική μεταφυσική με τη δική της. Από την άλλη, η συντηρητική ακροδεξιά ασπάστηκε και ενσωμάτωσε στις πολιτικές της ιδέες θρησκευτικές πεποιθήσεις που ακύρωναν κάθε πραγματιστικό πολιτικό διακύβευμα για τις ελευθερίες των πολιτών.
Εν κατακλείδι, για τον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟ, είναι απολύτως σεβαστή κάθε μορφή θρησκευτικής κοινότητας προτάσσοντας ως πρώτη προτεραιότητα την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ. Δεν είναι δυνατόν να γίνεται ορθολογική κριτική σε ζητήματα που υπεισέρχονται θέματα πίστης, συναισθημάτων και μεταφυσικής νομιμοποιώντας στο δημόσιο χώρο την διαίρεση και την αφαίρεση και όχι την πρόσθεση και τον πολλαπλασιασμό για την αρμονική συνύπαρξη του διαφορετικού αποφεύγοντας οποιαδήποτε μορφή μισαλλοδοξίας και σύγκρουσης.