ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΠΡΟΚΛΟΣ – ΕΚΛΟΓΑΙ ΕΚ ΤΗΣ ΧΑΛΔΑΪΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ 5

Αποτέλεσμα εικόνας για πρόκλος
«συνέστηκε γὰρ ἡ ψυχὴ ἀπὸ τῶν ἱερῶν λόγων καὶ τῶν θείων συμβόλων·
ὧν οἱ μέν εἰσιν ἀπὸ τῶν νοερῶν εἰδῶν, τὰ δὲ ἀπὸ τῶν θείων ἑνάδων· καὶ ἐσμὲν εἰκόνες μὲν τῶν νοερῶν οὐσιῶν, ἀγάλματα [τὰ] δὲ τῶν ἀγνώστων συνθημάτων. Καὶ ὥσπερ πᾶσα ψυχὴ πάντων μέν ἐστι πλήρωμα τῶν εἰδῶν, κατὰ μίαν δὲ ὅλως αἰτίαν ὑφέστηκεν, οὕτω καὶ πάντων μὲν μετέχει τῶν συνθημάτων, δι’ ὧν συνάπτεται τῷ θεῷ, ἀφώρισται δὲ ἡ ὕπαρξις ἐν ἑνί, , καθὸ συνάγεται πᾶν τὸ ἐν αὐτῇ πλῆθος εἰς μίαν κορυφήν. Δεῖ γὰρ καὶ τοῦτο
εἰδέναι, ὡς πᾶσα ψυχὴ πάσης κατ’ εἶδος διέστηκε, καὶ ὅσαι ψυχαί, τοσαῦτα καὶ τὰ εἴδη τῶν ψυχῶν ἐστι· πρῶτον μὲν γὰρ καθ’ ἓν εἶδος, πολλῶν ἀτόμων ὑπόστασις ἑνοειδῶν περί τε τὴν ὕλην ἐστὶ καὶ τὰ σύνθετα τῶν ὄντων, μιᾶς
ὑποκειμένης φύσεως ποικίλως τοῦ αὐτοῦ μετεχούσης εἴδους· εἰ γὰρ τὸ εἶναι τῆς ψυχῆς λόγος ἐστὶ καὶ εἶδος ἁπλοῦν, ἢ οὐδὲν διοίσει κατ’ οὐσίαν ψυχή τις ἄλλης ἢ κατ’ εἶδος ἂν διαφέροι· ὃ γάρ ἐστι διοίσει μόνον, ἔστι δὲ εἶδος μόνον. ῞Οθεν δῆλον ὡς πᾶσα ψυχή, κἂν τῶν αὐτῶν ᾖ λόγων πλήρης, ἀλλ’ ἓν εἶδος ἔλαχεν ἀφοριστικὸν τῶν ἄλλων, ὥσπερ τὸ ἡλιακὸν εἶδος χαρακτηρίζει τὴν ἡλιακὴν ψυχήν, ἄλλο ἄλλην»

«Γιατί η ψυχή έχει συσταθεί από τους ιερούς λόγους και από τα θεϊκά σύμβολα. Από αυτά τα δύο, οι ιεροί λόγοι προέρχονται από τα νοερά είδη, ενώ τα θεϊκά σύμβολα προέρχονται από τις θεϊκές ενάδες. Και είμαστε εικόνες των νοερών ουσιών και ομοιώματα των αγνώστων συμβόλων. Και όπως ακριβώς κάθε ψυχή είναι σύνολο όλων των ειδών και έχει λάβει υπόσταση από μία αιτία, έτσι μετέχει σε όλα τα σύμβολα μέσω των οποίων συνδέεται με τον θεό, ενώ η ύπαρξη της έχει καθοριστεί από ένα με το οποίο ολόκληρο το πλήθος που έχει μέσα της συγκεντρώνεται σε μια κορυφή.

Γιατί πρέπει να γνωρίζουμε και τούτο, ότι κάθε ψυχή έχει διαφοροποιηθεί από κάθε άλλη ψυχή ως προς το είδος, και ότι όσες είναι οι ψυχές, τόσα είναι και τα είδη των ψυχών. Γιατί κατά πρώτον, με βάση ένα είδος υπάρχει η υπόσταση πολλών ατόμων που έχουν την μορφή του ενός μέσα στην ύλη και μέσα στα σύνθετα όντα, καθώς η μια φύση που υπάρχει ως υπόστρωμα μετέχει με ποικίλο τρόπο στο είδος. Γιατί αν η ουσία της ψυχής είναι λόγος και απλό είδος, τότε είτε η μία ψυχή δεν θα διαφέρει καθόλου από την άλλη ως προς την ουσία, είτε θα διαφέρει ως προς το είδος. Γιατί θα διαφέρει μόνο αυτό που είναι ψυχή , και η ψυχή είναι μόνο είδος.

Γι’αυτό είναι φανερό ότι κάθε ψυχή, ακόμα κι αν είναι γεμάτη από τους ίδιους λόγους, ωστόσο έλαβε ένα είδος που καθορίζει τα άλλα, όπως ακριβώς το ηλιακό είδος χαρακτηρίζει την ηλιακή ψυχή και κάποιο άλλο είδος χαρακτηρίζει κάποια άλλη ψυχή»

πηγή: empedotimos.blogspot.gr

Ο ΑΠΟΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΟΜΗΡΙΚΩΝ ΕΠΩΝ ("ΦΑΙΔΡΟΣ", ΠΛΑΤΩΝΑ)




Ενας άλλος τρόπος συμβολισμού είναι η χρήση μύθων και ιστοριών που ανήκει στα λεγόμενα "Γλωσσολογικά" σύμβολα.
Ενα "κλασσικό" παράδειγμα είναι τα Ομηρικά Επη.
Τα Ομηρικά Επη δεν είναι απλώς μια αφηγηματική παρουσίαση κάποιων γεγονότων, πραγματικών ή φανταστικών, αλλά είναι μια πολύ καλά κωδικοποιημένη αποτύπωση βαθιών μυστηριακών θεμάτων.
Παρότι μπορούμε να βρούμε διάσπαρτα στα Φιλοσοφικά κείμενα επεξηγηματικές αναφορές που μας αποκαλύπτουν τι κρύβεται πίσω από τις αφηγήσεις του Ομήρου, μπορούμε να πάρουμε την κεντρική ιδέα από τα Σχόλια του Ερμεία στον Φαίδρο του Πλάτωνα.

ΠΕΡΙ ΠΡΩΤΩΝ ΑΡΧΩΝ - Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΙΑΙΑ


Αν προσεγγίσουμε τα Ελληνικά Κείμενα επιφανειακά τότε μπορεί να σχηματισθεί η λανθασμένη εντύπωση ότι υπάρχει μεγάλη διαφωνία μεταξύ των Φιλοσοφικών Σχολών, ακόμα δε και μεταξύ Φιλοσόφων που ανήκουν στην ίδια Φιλοσοφική Σχολή, και αυτό γιατί κάθε Φιλοσοφική Σχολή προσεγγίζει και μελετά την πραγματικότητα από κάποιο επίπεδο και κάτω, και επιπροσθέτως χρησιμοποιούνται για την ίδια έννοια διαφορετικοί όροι που προκαλούν σύγχυση.

Όπως μας λέει ο Σιμπλίκιος «παρά το γεγονός, ότι οι απόψεις των παλαιών σχετικά με τις αρχές φαίνεται να διαφέρουν και οι ίδιοι μοιάζει να διαφωνούν, τελικά κατά βάθος συμφωνούν αρμονικά μεταξύ τους» . 

"Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΙΩΝ ΣΦΑΙΡΩΝ" - 2500 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ Η NASA ΔΙΚΑΙΩΝΕΙ ΠΥΘΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΠΛΑΤΩΝΑ (ΒΙΝΤΕΟ - ΚΕΙΜΕΝΟ)




Ακούστε τους ήχους που παράγουν οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος μέσα από τους ανιχνευτές των μη επανδρωμένων διαστημοπλοίων της NASA: Voyager I και II, οι οποίοι κατέγραψαν τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα στο ''αθόρυβο'' κενό του διαστήματος. Είναι μια συλλογή των πλανητικών εκπομπών ραδιοφωνικών σημάτων που κατεγράφησαν και μετατράπηκαν σε αρχεία ήχου. Αυτή είναι η ''Μουσική των ουράνιων σφαιρών'', για την οποία, (2500 χρόνια πριν η ΝΑΣΑ αποδείξει την ύπαρξη της Μουσικής στο Σύμπαν), μίλησε ο Πλάτων ο οποίος ονόμαζε την μουσική ως την ομορφιά του Σύμπαντος... έλεγε επίσης ότι «η Μουσική είναι η κίνηση του ήχου  για να φτάσει την ψυχή και να της διδάξει την αρετή», «η μουσική είναι ένας ηθικός κανόνας. Δίνει ψυχή στο σύμπαν, φτερά στη σκέψη, απογειώνει τη φαντασία, χαρίζει χαρά στη λύπη και ζωή στα πάντα». 


ΕΜΠΕΔΟΤΙΜΟΣ - ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΟΣΜΟΛΟΓΙΑ




Του Μιχαλόπουλου Αθανάσιου

Η ελληνική φιλοσοφία και η σύγχρονη κοσμολογία μέσα από την ελληνική θεολογία


Τι είναι το κέρας της Αμαλθείας;  Ο τρόπος που στροβιλίζεται αρχικά η ύλη και η ενέργεια μετά τη δημιουργία με τη μορφή κώνου. Τι είναι Ζευς; Ο δημιουργός του συμπαντικού σχεδίου-ολογράμματος των πολλών διαστάσεων που δεν γίνονται αντιληπτές σε μας τους θνητούς, παρά μόνο ένα μικρό μέρος του. Τι είναι ο εγκόσμιος Διόνυσος; Η μαύρη τρύπα κάθε γαλαξία, η οποία αποτελεί είδωλο του Διονύσου, μια μορφή καθρέπτη του πραγματικού σχεδίου του κόσμου. Στην ουσία αναπαράγει ο Διόνυσος τον αιθερικό, νοητό και πολυδιάστατο κόσμο στην τρισδιάστατη μορφή του, την μόνη που μπορούμε να αντιληφθούμε εμείς οι άνθρωποι.


Ο μύθος του σπηλαίου του Πλάτωνα μας αποκαλύπτει τον δεσμώτη άνθρωπο, τον άνθρωπο που έχει άγνοια όχι μόνο σχετικά με το πώς είναι ο κόσμος αλλά και ποιος είναι ο εαυτός του. Ζει κυριολεκτικά σε υλικό και πνευματικό σκοτάδι. Γιατί σε μας αποκαλύπτεται μόνο ένα μικρό μέρος του τρόπου που υπάρχει ο κόσμος, ο τρισδιάστατος κόσμος. Η μυθολογία κομίζει κωδικοποιημένη μέσα στις πράξεις θεών και ηρώων ολόκληρη την συμπαντική αλήθεια που γίνεται κατανοητή τελείως ορθολογικά μέσα μας. Κάθε μορφή μεταφυσικής υποχωρεί, ο λόγος και τα επιχειρήματα πρωταγωνιστούν στη συγκρότηση της αληθινής εικόνας για τα όντα.

ΣΩΚΡΑΤΗΣ - ΓΝΩΘΙ Σ΄ ΑΥΤΟΝ (ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΠΛΗΣ ΑΓΝΟΙΑΣ)

  Η Σφίγγα αποτυπώνει το μυστικό για να εισέλθουμε
στα άδυτα του εαυτού μας






















Ο φιλόσοφος Σωκράτης πρέσβευε ότι, για να φιλοσοφήσει κανείς πραγματικά και να συλλάβει την αλήθεια, θα έπρεπε να γνωρίσει τον πραγματικό εαυτό του (αυτογνωσία). Ποιος ήταν κατά τη γνώμη του ο τρόπος που επιτυγχάνεται η γνώση του πραγματικού εαυτού μας; Η απώλεια της διπλής άγνοιας. Δηλαδή μας λέει ο Σωκράτης ότι όλοι οι άνθρωποι αρχικά αγνοούν δύο πράγματα νομίζοντας:

α) ότι είναι βέβαιοι για οτιδήποτε  γνωρίζουν (ακόμα και τον εαυτό τους)
β) ότι γνωρίζουν πώς είναι ο κόσμος και η ζωή

Και τα δύο, μας λέει ο Σωκράτης, αποτελούν άγνοια, αμαρτάνουν (δεν έχει σχέση με την χριστιανική θεώρηση - αμαρτάνω σημαίνει κινούμαι έξω από τις μοίρες > εκ του ρήματος "μείρομαι").

ΣΙΜΠΛΙΚΙΟΣ - ΟΛΗ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΙΑΙΑ




"Ου χρη δε τους τοσαύτης ακούοντας διαφοράς νομίζειν εναντιολογίας είναι ταύτας των φιλοσοφησάντων, όπερ τινές ταις ιστορικαίς μόναις αναγραφαίς εντυγχάνοντες και μηδέν των λεγομένων συνιέντες ονειδίζειν επιχειρούσι, καίτοι μυρίοις σχίσμασιν αυτοί κατεσχισμένοι ου περί τας φυσικάς αρχάς (τούτων γαρ ουδέ όναρ επαΐουσιν ), αλλά περί την καθαίρεσιν της θείας υπεροχής. ουδέν δε ίσως χείρον ολίγον παρεκβάντα τοις φιλομαθεστέροις επιδείξαι, πως καίτοι διαφέρεσθαι δοκούντες οι παλαιοί περί τας των αρχών δόξας, εναρμονίως όμως συμφέρονται."

Σιμπλίκιος – Σχόλια στο Φυσικής Ακροάσεως του Αριστοτέλους 9.28.32

Αυτοί που ακούν για την ύπαρξη κάποιων πολύ μεγάλων διαφορών μεταξύ των φιλοσόφων, δεν πρέπει να μένουν με την εντύπωση ότι οι διαφορές αυτές είναι αντιφάσεις όλων όσων φιλοσοφούν. Κάθε φιλόσοφος αναφέρεται σε ένα διαφορετικό επίπεδο πραγματικότητας χρησιμοποιώντας δικούς του γλωσσολογικούς όρους.

Αυτή την περί αντιφάσεως άποψη επιχειρούν να προβάλλουν ορισμένοι, μόνο και μόνο για να κοροϊδέψουν. Βέβαια κάτι τέτοιο το κάνουν όσοι έχουν απλώς μια επαφή αναγνώστη με τα πράγματα ή για να είμαστε ακριβείς όσοι έχουν επαφή μόνο με τις ιστορικές αναγραφές. Ουσιαστικά δηλαδή δεν καταλαβαίνουν τίποτε από όσα λέγονται. Άσε που είναι χωρισμένοι και οι ίδιοι σε χίλια κομμάτια όχι μόνο σε ότι αφορά τις φυσικές αρχές ( διότι αυτές ούτε στα όνειρα τους δεν μπορούν να τις γνωρίσουν), αλλά και σε σχέση με την καθαίρεση της θεϊκής ανωτερότητας.

Δεν είναι κακό λοιπόν, κάνοντας μια μικρή παράκαμψη, να δείξω σε αυτούς που θέλουν πραγματικά να μάθουν, πως παρά το γεγονός, ότι οι απόψεις των παλαιών σχετικά με τις αρχές φαίνεται να διαφέρουν και οι ίδιοι μοιάζει να διαφωνούν, τελικά κατά βάθος συμφωνούν αρμονικά μεταξύ τους.

πηγή: empedotimos.gr

ΟΡΟΣ ΑΘΩΣ - Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΗΣ ΟΥΡΑΝΙΑΣ ΑΡΤΕΜΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ "ΑΘΩΟΥ" ΔΙΟΣ



Η χερσόνησος του Άθως ήταν αφιερωμένος τόπος για χιλιάδες χρόνια (;) στην Ουράνια Άρτεμη, ενώ σε ύψωμα κοντά στη μονή της Μεγίστης Λαύρας υπήρχε άγαλμα του Δία, του Αθώου Δία (εκ του Άθω). Το άγαλμα βρισκόταν πολύ ψηλά και ανέβαινε εκεί, σύμφωνα με την παράδοση, μόνο όποιος ήταν καθαρός και ενάρετος μετά από νηστεία και αυτό φανερωνόταν από την φωτεινότητά του και χαρακτηριζόταν Αθώος!!  

Αρχίζοντας από τους προ-ιστορικούς χρόνους, στην περιοχή διεξήχθη η Γιγαντομαχία, η μάχη των Θεών.  Ο Γίγαντας Άθως οχυρώθηκε σύμφωνα με τον μύθο στην περιοχή, έχοντάς το ως ορμητήριο. Σύμφωνα με την μυθολογία στην Κασσάνδρα καταπλακώθηκε ο Εγκέδαλος από τους Θεούς του Ολύμπου, και προσπαθεί από καιρού εις καιρόν να απελευθερωθεί. Η Σιθωνία οφείλει το όνοµά της στο Σίθωνα, το γιο του Ποσειδώνα. Η τύχη των Γιγάντων είναι γνωστή και ακολούθησε αυτή των Τιτάνων. Πρώτοι επιτέθηκαν οι Γίγαντες, όμως υπερίσχυσαν οι Ολύμπιοι Θεοί, οπότε ξεκίνησε μία Νέα Τάξη Πραγμάτων. Έχω καταλάβει λοιπόν πως κατά τακτά χρονικά διαστήματα συμβαίνουν κοσμικά γεγονότα και αλλαγές που κάτι αόρατο τα καθορίζει.  Όταν ήλθε το πλήρωμα του χρόνου, οι επόμενοι δεν έκαναν κάτι διαφορετικό από τους Ολύμπιους, απλά παραδειγματίστηκαν από την αρχαία ιστορία.

Η ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΩΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΑ - Ο ΔΙΟΝΥΣΙΑΚΟΣ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ



Η μυθολογία  είναι μια πολύ καλά και έντεχνα κωδικοποιημένη ιστορία της κοσμογένεσης του Κόσμου και παράλληλα μια περιγραφή λειτουργιών της ανθρώπινης ψυχής  . Αναρωτήθηκε κανείς τι σήμαινε ο Διόνυσος για την ελληνική φιλοσοφία και θρησκεία; Το σώμα των ανθρώπινων ψυχών.......!! 


Ο Διονυσιακός λατρευτικός κύκλος και οι ψυχές

Ίσως ο πιο αγαπητός θεός στους Έλληνες να είναι ο Διόνυσος, το βάλσαμο της ζωής των ανθρώπων. Αυτός που δεν κατοικεί μακριά στον Όλυμπο, αποξενωμένος από την καθημερινότητα μας, αλλά που βρίσκεται δυναμικά παρών, έτοιμος ανά πάσα στιγμή να μας καταλάβει με την μανία του, έτσι ώστε να αποκτούμε, έστω για λίγο, μια γεύση από τον κόσμο των θεών. Ίσως για τον λόγο αυτό να είναι και τόσο πολυποίκιλες οι λατρευτικές εκδηλώσεις προς τιμήν του, με αποτέλεσμα αυτές να αποτελούν συχνό "αντικείμενο" μελέτης για τους ειδικούς. Ειδικά στον Ιωνικό κόσμο, και δή στην Αθήνα, οι εορταστικές εκδηλώσεις προς τιμήν του είναι οι καλύτερα στοιχειοθετημένες και μελετημένες. Κάποιες από αυτές, όπως τα Ανθεστήρια, είναι ίσως από τις μοναδικές περιπτώσεις όπου έχουμε μια όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη εικόνα μιας αρχαίας Ελληνικής εορτής. Παρόλα αυτά καθώς οι ερμηνείες διαφέρουν, είναι σύνηθες πια να υπάρχει ένας κατακερματισμός των λατρευτικών δεδομένων, ως αποτέλεσμα του οποίου έχουμε την απώλεια της συνολικής εικόνας η οποία θα μπορούσε να προσδώσει νόημα στις τόσες πολλές, και πολυδιάστατες τελετές προς τιμήν του θεού. Στο παρόν, θα προσπαθήσουμε να κάνουμε μια σύνθεση και να προτείνουμε μια καινούργια υπόθεση-ερμηνεία σε μια ιδιαίτερη πλευρά των Διονυσιακών τελετών.

ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΑΤΡΑ ΚΟΥΡΔΙΖΟΝΤΑΝ



Πώς τα αρχαιοελληνικά και ρωμαϊκά θέατρα άγγιζαν την ακουστική τελειότητα
Οι μετρήσεις είχαν δείξει εντελώς άλλα από αυτά που επιθυμούσαν οι τρεις ερευνητές. Κλεισμένοι για μέρες σε ένα άχαρο, μικρό δωμάτιο, τον θάλαμο ηχομόνωσης του Εργαστηρίου Αρχιτεκτονικής Τεχνολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης, μαζί με γεννήτριες θορύβου, μικρόφωνα, υπολογιστές, και διάφορα είδη αγγείων, κυρίως πήλινα πιθάρια αλλά και μπουκάλια ή βάζα, έπαιρναν μετρήσεις και μελετούσαν τις γραφικές παραστάσεις που αυτές έδιναν. Ηθελαν να καταλάβουν την επίδραση που έχουν τέτοια αντικείμενα στην ακουστική του χώρου.
Με αυτό το θέμα είχε ασχοληθεί από το 1863 ήδη ο Hermann von Helmholtz, ένας από τους τελευταίους πανεπιστήμονες της Ευρώπης, και στη συνέχεια πολλοί ερευνητές που χρησιμοποίησαν προχωρημένα Μαθηματικά αλλά και πολύ εξελιγμένα ηλεκτρονικά μηχανήματα για να καταλάβουν το πώς θα μπορούσαν να βελτιώσουν την ακουστική κλειστών αιθουσών αλλά και ανοικτών θεάτρων. Επί ενάμιση αιώνα γίνονται προσπάθειες με ειδικά κοίλα δοχεία, κυλινδρικά ή σφαιρικά.

Η ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ Η ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΤΩΝ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΩΝ



Τι θεωρείται θάνατος για τη  ψυχή; Γεννιέται μια ψυχή ή είναι κομμάτι του ΕΝ, του όντως ΟΝΤΟΣ; Αλήθεια πώς έρχεται η ψυχή στον κόσμο; Από πού έρχονται οι ψυχές; Τι ρόλο παίζει η ύπαρξη των Γαλαξιών στην νοήμονα ζωή; Πώς σχετίζονται ο ζωδιακός κύκλος και ο αγρός του Διόνυσου; Από πού προέρχεται η ιστορία της μετατροπής του νερού σε κρασί στο γάμο της Κανά με τον Χριστό;.....από τον Διόνυσο στην Άνδρο!

Πραγματικά ας ανοίξουμε τα αυτιά και τα μάτια μας. (Να θυμίσουμε ότι έπρεπε να περάσουν 1500 χρόνια για να διδάσκεται η φιλοσοφία στην Ελλάδα, στη χώρα που γεννήθηκε ο ορθολογισμός, η επιστήμη και η ίδια η φιλοσοφία!)

Η ελληνική μυθολογία στην ουσία είναι ο μεγάλος μας κρυμμένος θησαυρός για τον άνθρωπο, το θείο και τον κόσμο. Η παμπάλαιη ιστορία γένεσης του ανθρώπου, του κόσμου και του υπέρτατου.

Μια καθολική αποκωδικοποίηση για όλες τις έννοιες της μυθολογίας από έναν εξαιρετικό επιστήμονα και ερευνητή. Αλήθεια, έχουμε φανταστεί ότι όλες οι λέξεις και οι έννοιες (Τάρταρα, Όλυμπος, γη, κ.λπ) που κομίζει η ελληνική μυθολογία σημαίνουν τελείως διαφορετικά πράγματα; Επίσης, όσοι νομίζουν ότι οι πολυγαμικές σχέσεις των θεών σημαίνουν αυτό που φαντάζεται η ανθρώπινη διάνοια πραγματικά έχουν άγνοια και μεγάλη πλάνη. Πρόκειται για τις αιώνιες κοσμογονικές και ψυχικές σχέσεις των Όντων και των Θεοτήτων!

ΠΛΑΤΩΝ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΝΙΚΗ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥ



«Θεωρώ πιο γενναίο εκείνον που κυριαρχεί στα πάθη του από εκείνον που κυριαρχεί στους εχθρούς του.

Η δυσκολότερη νίκη είναι εκείνη ενάντια στον ίδιο σου τον εαυτό» – Αριστοτέλης
Γράφει ο Πλάτων στους Νόμους :

«Κλεινίας : Η πρώτη και μεγαλύτερη νίκη από όλες για κάθε άνθρωπο είναι εκείνη… που μπορεί να πετύχει πάνω στον εαυτό του. Αντίθετα, πολύ χειρότερο και ταπεινωτικό είναι να νικιέται κανείς από τον ίδιο του τον εαυτό. Αυτό δείχνει ότι μέσα στον κάθε άνθρωπο γίνεται ένας πόλεμος ενάντια στον εαυτό του[1].

Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΝΤΟΓΚΟΝ ΤΗΣ ΑΦΡΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΙΡΙΟ (ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ)


Πραγματικά μερικές φορές η ζωή είναι απρόβλεπτη. Κανείς δεν ξέρει τι μας επιφυλάσσει. 

Η φυλή των Ντόγκον από το Μαλί της Αφρικής διατηρεί ζωντανή μια παράδοση πολύ περίεργη σχετικά με θρησκευτικές της παραδόσεις. Οι ίδιοι οι Ντόγκον διατείνονται, σύμφωνα με τους προγόνους τους, ότι κάποτε, χιλιάδες χρόνια πριν, είχαν καταφθάσει κάποια όντα από έναν μακρινό αστέρα του Γαλαξία μας, τον Σείριο. Μάλιστα γνωρίζουν πάρα πολύ καλά και με ακρίβεια την ύπαρξη και των 3 αστέρων που πλαισιώνουν τον αστερισμό του Κυνός, εφόσον όλα αυτά, όπως λένε, τους τα είπαν οι "θεότητες" του ουρανού που τους επισκέφθηκαν!

ΗΛΙΟΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΟΛΟΥ - ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ)



Στην Επίδαυρο, που ήταν το σημαντικότερο θεραπευτικό κέντρο της ανθρωπότητας, βλέπει κανείς τις θεραπείες σε επιγραφές οι οποίες εφαρμόζoντο τότε. 

Ιδιαιτέρως σημαντικό είναι το θαυμαστό Ηλιοκεντρικό σύστημα του δαπέδου της Θόλου και αν και η ακριβής χρήση του παραμένει άγνωστος, εντούτοις πρέπει να διενεργούντο θεραπείες με σκοπό την εναρμόνιση της ανθρώπινης ψυχής με το πλανητικό σύστημα!!

ΑΛΤΑΝΗ - Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΣΠΗΛΑΙΟΥ (ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ)


Μπορούμε να διανοηθούμε ότι ίσως ζούμε στο σκοτάδι; Είμαστε σε θέση να αμφισβητήσουμε οτιδήποτε αυτονόητο γνωρίζαμε μέχρι τώρα;
Ας προσέξουμε πάλι πολύ καλά την πορεία που πρέπει να διανύσει ο Ηνίοχός μας (το λογιστικό μέρος της ψυχής μας) προς το ΦΩΣ. Ο Σωκράτης και ο Πυθαγόρας είχαν κάνει "αιθερικές πτήσεις", είχαν δηλαδή φωτισθεί με το Ανέσπερο Φως του όντως ΟΝΤΟΣ...
Η Αλτάνη αποκωδικοποιεί την αλληγορία του σπηλαίου που αναφέρει ο Σωκράτης στο μέγιστο Πλατωνικό έργο "Πολιτεία" ή "περί δικαίου". Αν δεν παρακολουθήσουμε προσεκτικά τους λόγους που ακούγονται και συνάμα το ζωγραφικό έργο που αποτυπώνει ακριβώς τι συμβαίνει, δε θα καταλάβουμε την πορεία προς το ΦΩΣ...!!

ΑΡΡΗΤΟΙ ΛΟΓΟΙ - Ο ΘΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ ( ΘΟΛΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ, Β΄ ΜΕΡΟΣ)

Ο ΘΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ ΥΠΟ ΑΝΑΣΤΗΛΩΣΗ  (ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ)














Ηλιοκεντρισμός στο εσωτερικό της Θόλου


Στο εσωτερικό της Θόλου ο Ήλιος πρωταγωνιστούσε στο δάπεδο, στην τοιχογραφία και στην οροφή με διαφορετικές εκφράσεις της πολυσχιδούς του δράσεως.

α. Τοιχογραφία
Και πάλι το πρώτο πράγμα που θα αντίκρυζε ο επισκέπτης, εάν του επετρέπετο η είσοδος στο εσωτερικό του Μνημείου, ήταν αναμφίβολα η θαυμάσια τοιχογραφία του Παυσίου.


Η Λ ύ ρ α μαζί με το τόξο και τα βέλη είναι τα τρία κυριότερα σύμβολα του Ηλίου/Απόλλωνος και δι' αυτών αλληγορείται η σύνδεση του φυσικού σώματος του Ηλίου με την πνευματική οντότητα του Απόλλωνος. Όμως στα χέρια του Έρωτος και όχι του Απόλλωνος, η επτάχορδη Λ ύ ρ α εναρμόνιζε με "έ ρ ω τ α" τις τροχιές των πλανητών, που περιγράφονται στο δάπεδο του εσωτερικού της Θόλου (και θα ερμηνευθούν στην συνέχεια).

ΑΡΡΗΤΟΙ ΛΟΓΟΙ - Ο ΘΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ ( ΘΟΛΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ, Α΄ ΜΕΡΟΣ)


Ο ΘΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ ΣΕ ΚΑΘΕΤΗ ΤΟΜΗ













Θόλου Αποκάλυψης

Η περαιτέρω τεκμηρίωσις όλων των αστρονομικών αρχών αναπτύσσεται λεπτομερώς σύμφωνα με τα Πλατωνικά κείμενα στο βιβλίο της συγγραφέως / ερευνήτριας και αποδεικνύει την αστρονομική γνώση του ουρανίου θόλου η οποία σαφώς προϋπήρχε πολλές χιλιάδες χρόνια πριν, προκειμένου να αποτυπωθεί με τόσες λεπτομέρειες στο σύνολο του Μνημείου.

ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΘΟΛΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΥ

                                 Το ξύλινο δάπεδο της θόλου της Επιδαύρου 


Του Μιχαλόπουλου Αθανάσιου

Α. Στοιχεία αποσυμβολισμού για τη Θόλο της Επιδαύρου

Στην εξωτερική πλευρά της Θόλου της Επιδαύρου, αν προσέξουμε, υπάρχουν 26 κίονες δωρικού ρυθμού (μαύρες κουκκίδες). Όπως ισχυρίζεται η Αλτάνη στο έργο της Επίδαυρος Θόλου αποκάλυψις 1ος τόμος, οι 26 αυτοί κίονες αντιστοιχούν στα 26.000 χρόνια του μεγάλου ενιαυτού που διανύει ολόκληρο το ηλιακό σύστημα. Για 26.000 χρόνια ολόκληρο το ηλιακό μας σύστημα κάνει ανοδική τροχιά και στη συνέχεια διανύει 26.000 χρόνια καθοδικής πορείας. Το ηλιακό μας σύστημα δηλαδή κάνει μια κυκλική τροχιά γύρω από το κέντρο του Γαλαξία με ανόδους και καθόδους που διαρκούν συνολικά 2.000.000 χρόνια περίπου, προκειμένου να διανύσει ολόκληρη την περίμετρο του Γαλαξία μας. Αστρονομικά γεγονότα που τα δέχεται επίσημα και η επιστήμη της αστρονομίας σήμερα.

Στον δεύτερο μαύρο κύκλο μέσα στον σηκό της δαπέδου υπάρχουν 14 ασπρόμαυροι κύκλοι. Αυτοί συμβολίζουν τις 14 μέρες που χρειάζεται η Σελήνη, για να καταστεί πανσέληνος (14 μέρες και το χρονικό διάστημα που χρειάζεται κατά μέσο όρο η γυναίκα για την ωορρηξία).

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΠΟΥ ΦΕΡΕΙ ΤΟ ΧΡΥΣΕΛΕΦΑΝΤΙΝΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΑΘΗΝΑΣ



Όσοι  αγνοούν το βάθος των νοημάτων που φέρει η ΑΘΗΝΑ/ΣΟΦΙΑ/ΝΟΗΣΗ, δε θα μπορέσουν να κατανοήσουν τις έννοιες των τεσσάρων  αρετών (φρόνηση, ανδρεία, σωφροσύνη, δικαιοσύνη) που πέρασαν και στην χριστιανική παράδοση. Φρόνηση!!! Εκ του ρήματος "φέρω"!! Αχ και να ξέραμε!! Σε ποια "φορά" (νοητική περιφορά) κινείται η προσευχή μας; Γιατί δεν μας τα είπαν να τα γνωρίζουμε (χριστιανοί ή μη χριστιανοί, εθνικοί ή μη εθνικοί);

Οι παλαιοί Έλληνες γνώριζαν πάρα πολύ καλά την αρετή και την αθανασία της ψυχής. Το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Θεάς Αθηνάς κουβαλούσε πάνω του όλα τα στοιχεία που έχουν σχέση με την αντιμετώπιση των παθών της ανθρώπινης ψυχής. Να θυμηθούμε ότι ο ΔΙΑΣ (συμπαντικός νους) έκανε 9 "γάμους". Η πρώτη σύζυγος του Δία ήταν η Μήτις (η εγρήγορση του νου), την οποία "κατάπιε". Από τότε συνελήφθη στο κεφάλι του Δία η Αθηνά. Ακολούθησαν οκτώ σύζυγοι με τους οποίους έκανε 26 παιδιά και τελευταία γεννήθηκε η Θεά Αθηνά! Όλο το διάστημα μεταξύ των γάμων και των παιδιών που έκανε ο Δίας η Αθηνά κυοφορούνταν στο κεφάλι του Δία.

ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΒΑΣΙΛΗΣ - ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΗ ΑΜΟΝΙΑ ΚΑΙ ΗΧΟΣ















Ο Απολλώνιος είναι Μουσικολόγος , οργανολόγος, μουσικός ερευνητής & δημιουργός καθώς επίσης είναι Ιδρυτής του ερευνητικού κέντρου Αρχαίας Ελληνικής μουσικής & Μουσικών Οργάνων "ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ".


Όπως μας διηγείται, σε όλα τα Μουσικά έργα που έχει δημιουργήσει ο μοναδικός "Απολλώνιος" χρησιμοποεί την οικογένεια των συχνοτήτων που συντονίζεται και εναρμονίζεται το Σύμπαν, οι οποίες προσφέρουν άριστη ποιότητα ζωής και Υγείας. Ο ακροατής, απολαμβάνει την συμπαντική αρμονία και τον συντονισμό της αρμονίας του σύμπαντος, μέσα από τους μουσικούς ήχους που παράγει η αρχαία Ελληνική Λύρα και τα υπόλοιπα μουσικά όργανα που την συνοδεύουν. Αυτός ο μουσικός ήχος, ανήκει σε μια συγκεκριμένη οικογένεια συχνοτήτων. Συγκεκριμένα ανήκει στον πέμπτο αρμονικό κόμβο της αρμονίας του σύμπαντος, εκεί που εναρμονίζεται το δικό μας Σύμπαν . Το περιβάλλον που ζούμε σήμερα είναι γεμάτο από ήχους μουσικούς, ήχους μηχανών, ήχους ηλεκτρονικούς, υπόηχους, υπέρηχους, μικροκύματα, κ.τ.λ. Μα κανένας από τους ήχους που βομβαρδίζουν ασταμάτητα τα αυτιά μας, τον εγκέφαλο και τα κύτταρά μας, δεν είναι συμβατός με την αρμονία του Σύμπαντος ούτε και με την μνήμη του DNA μας.

Αυτή η δυσαρμονία στην οποία ζούμε, έχει ως αποτέλεσμα, τον αποσυντονισμό του Ανθρώπινου εγκεφάλου και του κυττάρου. Λαμβάνοντας λάθος ηχητική πληροφορία από το περιβάλλον, το DNA ο εγκέφαλος και το κύτταρο, αδρανοποιούνται, παραιτούνται, γιατί το κατασκευασμένο ηχητικό αρμονικό μουσικό μόρφωμα, είναι μη συμβατό με την μνήμη του DNA. Το ουράνιο Φώς συνοδεύεται πάντα από Ήχο, σε όλα τα επίπεδα, τις διαστάσεις και τις μορφές του Σύμπαντος Κόσμου. Ο άνθρωπος λοιπόν ως μέλος του Σύμπαντος κόσμου, έχει κάθε δικαίωμα να απολαμβάνει όλα τα οφέλη και τις ευεργεσίες, της Ουράνιας Αρμονίας του ήχου και του φωτός και ότι άλλο συμπεριλαμβάνει ο όρος Ουράνια Αρμονία. Έτσι το μουσικό έργο του Μιχάλη Καραβασίλη έρχεται ως μοναδικό δώρο, ως οδηγός προς μια άριστη ποιότητα ζωής και Υγείας για τον άνθρωπο μιας και όπως είπαμε χρησιμοποιεί την οικογένεια των συχνοτήτων που συντονίζεται και που εναρμονίζεται το Σύμπαν.


Κατά την διάρκεια της συνέντευξης αλλά και όλη την παραγωγή πλαισιώνει μουσικά το νέο ακυκλοφόρητο έργο του με τίτλο "Ουράνιο Φως & Ήχος επί της Αύρας & επί του Σώματος.




πηγή: ΕΝΑΤΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

ΟΤΑΝ Ο ΗΧΟΣ ΤΗΣ ΛΥΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΥΛΟΥ ΔΟΝΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ ΤΗΣ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΑΡΜΟΝΙΑΣ

Η ΕΝΑΤΗ παρουσιάζει ομιλία- παράσταση με τίτλο"Ένα ταξίδι με τους ήχους του σύμπαντος"
Σε τούτη την ομιλία - παράσταση,με τον (Απολλώνιο) Μιχάλη Καραβασίλη που έλαβε χώρα στο ίδρυμα Πασσά το Σάββατο 31/5 /2014 και ώρα 8: 30΄ μμ. είχαμε την τύχη να γνωρίσουμε μετά από 2000 χρόνια περίπου, τον εξαφανισμένο αυλό της θεάς Αθηνάς. Αυτό τον αυλό τον προστατεύσε με τον μέγιστο σεβασμό που πρέπει, κυριολεχτικά ως κόρη οφθαλμού, ένας αδελφός λαός των Ελλήνων, οι Αρμένιοι, επί 2000 και πλέον έτη, από την καταστροφική μανία των εχθρών, του Ελληνικού πνεύματος, που πάντα δίδασκε και διδάσκει, την Συμπαντική ελεύθερη βούληση του Ανθρώπου......



                             Α΄ΜΕΡΟΣ

                      Β΄ΜΕΡΟΣ

ΑΡΡΗΤΟΙ ΛΟΓΟΙ - ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ

Αποτέλεσμα εικόνας για ελληνικοσ διαλογισμοσ
Προλογικά
Ο ελληνικός διαλογισμός είναι μια φιλοσοφική μέθοδος αφύπνισης, εγρήγορσης και κάθαρσης του εαυτού μας και δεν έχει καμιά σχέση με τον ανατολικό θρησκευτικό διαλογισμό. Είναι πέρα και πάνω από θρησκείες ή θρησκοληψίες. Είναι η πρακτική διάσταση του ΓΝΩΘΙ Σ΄ΑΥΤΟΝ. Το ουσιώδες τελικό στάδιο στο οποίο μας οδηγεί η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ως τρόπος ζωής (ο θεωρητικός βίος, που έλεγε και ο Αριστοτέλης). Οι θεοί και τα μυθικά αρχέτυπα με τις δράσεις  που λαμβάνουν χώρα στην ελληνική μυθολογία αποτελούν έναν άλλο κόσμο στον οποίο περιγράφεται ο ανθρώπινος ψυχισμός και η θεραπευτική του ολοκλήρωση. Στην ουσία ενεργοποιούμε και αποκαθάρουμε πλήρως τον νου μας έτσι ώστε να ελέγχει το θυμοειδές και επιθυμητικό μέρος της ψυχής μας.

ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΑΡΧΗΓΟΥ ΤΩΝ ΙΝΔΙΑΝΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΩΝ ΗΠΑ - Η ΓΗ ΕΙΝΑΙ ΙΕΡΗ


Το Γράμμα του αρχηγού Ινδιάνικης φυλής, του Σηάτλ, προς τον πρόεδρο της Αμερικής Φραγκλίνο Πήρς (1853-1857), όταν ο τελευταίος ζήτησε από τον Σηάτλ να πουλήσει στην κυβέρνηση τη γη του, ήταν ο λόγος πού εκφώνησε ως απάντηση ο Σηάτλ και ο οποίος καταγράφηκε εκ των υστέρων από τον παρόντα εκεί Η.Α. Smith, την απάντηση δε αυτή την έδωσε στη δημοσιότητα ἡ αμερικανική κυβέρνηση 121 χρόνια μετά, το 1976, στο γιορτασμό των 200 χρόνων από τη «διακήρυξη της ανεξαρτησίας». Όπως και να ’χει, πρόκειται για το κείμενο μιας απάντησης, πού χρονολογείται από το 1854 και είναι κείμενο πραγματικά προφητικό!

ΔΑΜΑΣΚΙΟΣ - Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΝΑΛΑΜΠΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ

Δαμάσκιος: Το φιλοσοφικό του σύστημα






































Ο φιλόσοφος Δαμάσκιος είναι ο τελευταίος διευθυντής της νεοπλατωνικής σχολής της Ακαδημίας Αθηνών (διευθυντής από 515 μ.Χ.-529 μ.Χ) που εκδιώχτηκε από τον Ιουστινιανό κλείνοντας βίαια την Ακαδημία Αθηνών. Πρόκειται  για έναν πολύ σπουδαίο και λαμπρό φιλόσοφο που πέτυχε μια πρωτοφανή τομή της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας.

Ο Δαμάσκιος επιχείρησε να συνδυάσει τις μυστικές τάσεις του ψυχικού κόσμου - ανορθολογικό στοιχείο - με τις κριτικές απαιτήσεις του νου, που κατευθύνονται από μια φιλοσοφία που τιμά τον εαυτό της ως πορεία διαλεκτικών αναβαθμών, από τη φυσική επιστήμη ως απόπειρα καταγραφής των στοιχείων του κόσμου της εμπειρίας και των νόμων που τον διέπουν και από τις ακριβείς διατυπώσεις και περιγραφές των μαθηματικών - ορθολογικό στοιχείο. Πρόκειται για μια απόπειρα συμφιλίωσης της Μεταφυσικής με τη φυσική επιστήμη! Κατορθώνει δηλαδή με δύο μεθόδους , την αναλογία και τη μυστικότητα, να διεισδύσει στον μεταφυσικό κόσμο μέσα από την  ανθρώπινη εμπειρία και να συλλάβει διαισθητικές εντυπώσεις που αποκαλύπτουν τη σύνδεση των δύο κόσμων. Μια καταπληκτική φιλοσοφική εμβάθυνση στον κόσμο των πραγματικών (όχι θεωρητικών) όντων. Κατά πολλούς σύγχρονους φιλοσόφους θεωρείται απίστευτο επιστημονικό πνεύμα και μαζί τον Πρόκλο, τον προτελευταίο διευθυντή της Ακαδημίας, συναποτελούν τους μεγαλύτερους φιλοσόφους της ύστερης αρχαιότητας.

ΠΛΩΤΙΝΟΣ - Ο ΜΕΓΑΛΕΙΩΔΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΤΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΣ

Πλωτίνος





















Του Λευτέρη Πανούση


1. Η ανάμνηση της αθανασίας 


Άραγε τελειωνουνε όλα με τον θανατο; Και αν τελειωνουν όλα με τον θανατο, τοτε τι νοημα εχει το συντομο επεισοδιο της ζωης μας; Ο Στοχασμος, η Φιλοσοφια, η Τεχνη, η Θρησκεια και εν γενει όλα τα πνευματικα δημιουργηματα του Πολιτισμου, ενδεχομενως να προεκυψαν απ’ την αγωνιωδη αναζητηση του ανθρωπου, να δωσει απαντησεις σ’ αυτα τα αρχεγονα ερωτηματα. Και κατ’ επεκτασιν να αντεξει το βαρος μιας επιπονης ζωης, που αποξενωμενη απο τα νοηματα της, θα ηταν αβασταχτη.

Δεν είναι όμως η εμπειρια του θανατου, αυτό που μας κανει να ξεπερναμε το επιπεδο του ζωου και να θετουμε ερωτηματα περι του Νοηματος. Τα ζωα, φαινεται ότι ως έναν βαθμο διαθετουν και αυτά την εμπειρια της θνητοτητας τους. Το αηδονι που αρνειται να δεχτει τροφη στην αιχμαλωσια ή η φαλαινα που με δικη της βουληση ξεβραζεται στις αβαθεις ακτες, προφανως το καμουν επειδη αντιλαμβανονται ότι η ζωη εχει ένα περας, το οποιο μαλιστα είναι στο χερι τους να το επισπευσουν όταν αυτή η ζωη, τους γινει αφορητη. Είναι η «αναμνηση» της αθανασιας, που διαφοροποιει τον ανθρωπο από όλα τα αλλα οντα του ζωϊκου βασιλειου και τον οδηγει στον πολιτισμο, προκειμενου να κατανοησει την ιδια του τη ζωη, ως αιωνιο Νοημα και όχι ως παροδικη τυχαιοτητα.